April 1, 2013

Jangan Berhenti Berlari !!!


Bismillahirrahmanirrahim...

Kadang2 bila kita lihat org berlari, kebiasaannya akan dilihat pantas mana dia berlari. Sedangkan kita tak sedar bagaimana dia mampu berlari sepantas itu .

Aku disedarkan drpd kebiasaan pandangan org utk mengenalpasti cara larian yg mnyebabkan dia berlari dgn pantas.

Baru aku sedar, selama ni larian aku hanya sekadar ini, dan aku tak disedarkan utk menukar cara larian supaya lebih pantas.

Namun aku bersyukur wujudnya insan2 yg selama ni berlari dgn pantas, dan telah merenggut lenganku bersama larian pantas mereka yg mnyebabkan aku pun seolah olah berlari dgn pantas sekali .

Dan mereka ini tak sekali kali merungkaikan tgn mereka drpd lenganku utk meninggalkan dan mengabaikan aku di belakang, bahkan dlm masa yg sama mereka cuba sedaya upaya mengajar aku cara larian yg baik supaya aku mampu berdikari utk berlari dgn pantas bila kami sudah tdk bersama lagi .

Akhirnya aku dapati langkah larianku semakin gagah, dan aku rasakan aku mampu berlari selari dgn mereka dgn sendiri mggunakan cara larian yg aku pelajari dari mereka, hasil didikan mereka dan pengkajian yg aku buat utk memerhati dan meniru gaya/cara larian yg pantas itu.

Tetapi dgn syarat, bekalan stamina aku mesti mencukupi utk terus berlari seiring dgn mereka, dan pasti aku akan berusaha menambah stamina ku supaya aku takkan berhenti berlari sampai bila2 . =)


" Sesungguhnya Allah SWT tidak akan mengubah nasibsesuatu kaum, 
melainkan kaum itu sendiri yang mengubah nasib diri mereka sendiri "
(Ar-Ra'd : 11)

No comments :

Post a Comment